Reisplanner op ov9292.nl ziek?
Wimjan
2004-08-31 15:51:35 UTC
Hoihoi,

Zonet keek ik even wanneer ik de stoptrein uit Leiden moest hebben om
rond zevenen in Utrecht te zijn. Die doet er gewoonlijk ongeveer drie
kwartier over. Maar om mij totaal onbekende reden is dat bij de stoptrein
van 18.08u heel anders: die doet over hetzelfde traject ineens een uur en
21 minuten! Pas om 19.40u komt die trein aan, zie

Ik stel me zo voor dat dit treintje ergens rond Woerden ingehaald wordt
door z'n collegastoptrein van 18.38u (die na een reis van 44 minuten om
19.22u in Utrecht aankomt. Toch benieuwd hoe de NS dat aanpakt daar...

Helaas kon ik op ns.nl deze reis niet controleren, daar kreeg ik de
foutmelding die Ard eerder vandaag al noemde.

Groet,

Wimjan

cc: consumentenservice at reisinformatiegroep.nl
Sleet is van vroeger, tegenwoordig gaat alles kapot.
Alexander Al
2004-08-31 16:00:37 UTC
<http://inventio.nl/test/ov9292.png>.
[...]
lol :)
--
* Alexander Al
* E-mail: alexander@@scred.nl, E-mail: aal@@liacs.nl
Alexander Al
2004-08-31 16:01:29 UTC
Post by Wimjan
Hoihoi,
Zonet keek ik even wanneer ik de stoptrein uit Leiden moest hebben om
rond zevenen in Utrecht te zijn.
Oude muziek luisteren zeker, zeven uur Ut betekent 18.08 vanuit ledn
jewel bekend.
Wimjan
2004-09-01 07:56:56 UTC
Post by Alexander Al
Post by Wimjan
Zonet keek ik even wanneer ik de stoptrein uit Leiden moest hebben om
rond zevenen in Utrecht te zijn.
Oude muziek luisteren zeker,
Zeker, het was prachtig :-)
Post by Alexander Al
zeven uur Ut betekent 18.08 vanuit ledn jewel bekend.
Die heb ik uiteindelijk ook genomen. Ging allemaal prima. Wat me opviel
is dat er zo veel gebouwd wordt op het traject Leiden-Utrecht. Komt er
een uitbreiding van het spoor daar of worden het wegen?

Groet,

Wimjan
Sleet is van vroeger, tegenwoordig gaat alles kapot.
on me own
2004-09-06 20:31:46 UTC
Post by Wimjan
Post by Alexander Al
[...]
Dat is op het stuk Woerden - Utrecht, daar wordt gewerkt aan viersporigheid.
Daar is men al een tijdje aan de gang idd, en er komt nog veel meer aan ter
plaatse.

Mzzl
on me own
Siebrand Tilma
2004-08-31 17:48:01 UTC
Post by Wimjan
[...]
Ik neem aan dat je de stoptrein van 18:19 bedoelt? In deze trein krijg
je waar voor je geld: voor hetzelfde bedrag mag je reizen via
Schiphol, Duivendrecht en Hilversum. Deze verbinding kun je trouwens
elk uur nemen.

Groeten, Siebrand
Jan van Aalderen
2004-09-01 01:45:50 UTC
Post by Siebrand Tilma
Post by Wimjan
[...]
Het is voor OP misschien handig te weten, dat hij dit zelf had kunnen
nagaan door onderaan het scherm met de reisgegevens achter een van de
plusjes "alle haltes" op te vragen. Desnoods met een kaart ernaast.
--
Vriendelijke groet,
Jan van Aalderen, Amstelveen
*-------------------------------------------------------------*
Wimjan
2004-09-01 07:55:04 UTC
Post by Jan van Aalderen
Post by Siebrand Tilma
Post by Wimjan
[...]
Ah, inderdaad.
Post by Jan van Aalderen
Post by Siebrand Tilma
In deze trein krijg je waar voor je geld: voor hetzelfde bedrag mag je
reizen via Schiphol, Duivendrecht en Hilversum.
Wow, dat had ik inderdaad helemaal niet gezien. Bedankt Siebrand voor de
uitleg.
Post by Jan van Aalderen
Post by Siebrand Tilma
Deze verbinding kun je trouwens elk uur nemen.
Dat deze verbinding op ns.nl niet tevoorschijn komt ligt waarschijnlijk
aan de instellingen daar, toch? Of aan het feit dat er een later
vertrekkende trein eerder op de bestemming aankomt?
Post by Jan van Aalderen
Het is voor OP misschien handig te weten, dat hij dit zelf had kunnen
nagaan door onderaan het scherm met de reisgegevens achter een van de
plusjes "alle haltes" op te vragen. Desnoods met een kaart ernaast.
Ook bedankt hiervoor - ik had er helemaal niet aan gedacht dat er een
alternatieve route in het spel zou kunnen zijn.

Groet,

Wimjan
Sleet is van vroeger, tegenwoordig gaat alles kapot.
Ilex
cc: consumentenservice at reisinformatiegroep.nl
--
Sleet is van vroeger, tegenwoordig gaat alles kapot.
De 9292 Reisplanner voor Palm PDA geeft voor de stoptrein van 18.08 gewoon

Ik begin me steeds meer te ergeren aan die Reisinformatie op OV9292. Ik
moest vandaag ergens in Ridderkerk zijn, en volgens het Reisadvies stopte er
vlakbij een bus. Dus ik vraag aan de chaffeur of hij bij die halte even wil
waarschuwen, zegt 'ie: Heeft u dat van Internet? Ja zeg ik. "Die halte
bestaat al meer dan een jaar niet meer, u moet nu de halte ervoor of erna
uitstappen, in allebei de gevallen is het ongeveer 3 minuten lopen". Nou is
dat niet zo erg natuurlijk, wél het feit dat die halte dus al lang niet meer
bestaat en dit nog zowel op OV9292.nl als op de PlannerPlus CD Rom van de NS
staat.

Ilex
rvdborgt+@xs4all.be (Rian van der Borgt)
2004-09-01 18:05:17 UTC
Post by Ilex
[...]
Dat ligt dan niet aan 9292 maar aan Connexxion. De vervoerders zijn zelf
verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen; volgens mij zijn ze
dat zelfs verplicht. Als ze dat niet doen, dan kan 9292 ook niet weten
dat er iets veranderd is.
Een mailtje naar 9292 (***@ovreis.nl) is meestal
voldoende om dat soort dingen gecorrigeerd te krijgen.

Groetjes,

Rian
--
Rian van der Borgt, Leuven.
e-mail: rvdborgt+@xs4all.be www: http://www.xs4all.be/~rvdborgt/
Fix Outlook: http://home.in.tum.de/~jain/software/outlook-quotefix/
Jan van Aalderen
2004-09-02 01:32:47 UTC
Ilex wrote:
Post by Ilex
[...]
Dan stuur je OVR toch even een mailtje? Als de vervoerder iets vergeet
door te geven, zijn ze bij OVR ook van de goedwillende gebruiker
afhankelijk omdat even gemeld te krijgen.
*-------------------------------------------------------------*
Laurent
2004-09-04 09:32:32 UTC
Post by Ilex
[...]
Ik heb ook zo'n soort ervaring met deze planner. Wanneer je met de bus
aankomt op rotterdam zuidplein om 11:08 dan zou het niet mogelijk zijn
om de trein op Rotterdam Centraal van 11:34 naar Delft Zuid te halen.
Het is me nog nooit gebeurd dat dat niet lukte. In plaats daarvan moet
je volgens 9292OV de trein van 12:04 nemen. Raar hoor.

Laurent
Ilex
2004-09-04 17:41:43 UTC
Post by Laurent
Post by Ilex
[...]
Dat probleem hebben bijna alle reisplanners, omdat ze een minimale overstap
van 5 minuten rekenen.

Ilex
Jan van Aalderen
2004-09-04 22:31:04 UTC
Post by Ilex
Post by Laurent
Post by Ilex
[...]
Inderdaad. Ik loop daar bij meertrapsreizen ook vaak tegenaan. Daarom
check ik altijd even hoe voor elk van de in het advies gegeven routes
het tijdschema is, bij de details. Je ziet dan alle instap- en
aankomsttijden op dat traject, doorgaans over een periode van 1-2 uur.
Dat is sowieso handig om de effecten van een vertraging na te gaan. Soms
ben je bij een alternatieve reis (ik doel dan niet alleen op het
traject, maar evenzeer op de aansluitingen) in beginsel langer onderweg
door hetzij iets langere wachttijden, hetzij andere route. Maar als op
de langere route de frequentie hoger is of anderszins door
"uitwijktijden" de vertraging bij het missen van een aansluiting eperkt
kan worden, is de langere reis zekerder qua aankomsttijd.
*-------------------------------------------------------------*
Dik T. Winter
2004-09-05 02:07:27 UTC
Post by Ilex
Post by Laurent
[...]
Is ook wel redelijk. Die overstaptijd moet ook goed zijn voor mensen die
niet zo snel ter been zijn.
--
dik t. winter, cwi, kruislaan 413, 1098 sj amsterdam, nederland, +31205924131
home: bovenover 215, 1025 jn amsterdam, nederland; http://www.cwi.nl/~dik/
Jorg Rademaker
2004-09-06 14:47:15 UTC
Hoi,
Post by Ilex
Post by Laurent
[...]
Euh.... de overstap hier is 26 minuten, dat moet toch lukken? :-)
--
Groetjes,

org
Laurent
2004-09-07 16:49:23 UTC
Post by Ilex
Hoi,
Post by Ilex
van 5 minuten rekenen.
Euh.... de overstap hier is 26 minuten, dat moet toch lukken? :-)
Lees nog eens goed...