Wat een kutsysteem.
O. Udeman
2015-11-03 18:20:57 UTC
'Boetebeleid openbaar vervoer moet anders'
Openbaarvervoerbedrijven moeten hun boetebeleid ingrijpend wijzigen. Dat
zegt het OV loket, de ombudsman voor beter openbaar vervoer.

Uit de rapportage van het derde kwartaal van 2015 blijkt dat er veel
klachten over de boetes zijn binnengekomen.

Het loket kreeg de afgelopen drie maanden in totaal ruim duizend
klachten binnen. Er wordt vooral geklaagd over het vervoerbewijs.

Volgens het OV loket krijgen reizigers die bij een verkeerde vervoerder
inchecken, per ongeluk uit- in plaats van inchecken of een kaartje uit
de automaat kopen en niet inchecken ook vaak een boete, terwijl ze wel
voor hun reis hebben betaald.

''Reizigers als deze mogen niet als zwartrijders worden behandeld als ze
vergeten in te checken of verkeerd inchecken. Zij hebben er namelijk
geen enkel belang bij om niet in te checken. Ze hebben al voor hun reis
betaald. Zeker als ook nog de juiste reisdatum op het kaartje staat,
verwachten wij van vervoerders een coulantere houding. Dat zal het
draagvlak voor de OV-chipkaart ook ten goede komen.”
(Door: ANP)

Ik vraag me af of dit ooit nog goed gaat komen. Prutsers.
O. Udeman
2015-11-07 18:32:41 UTC
Post by O. Udeman
[...]
En dan betaal je je blauw en krijg je dit:

https://www.youtube.com/watch?list=PLpS3uGxqm8RRWvStTHnSQCLclx9AUWrlR&v=VkYoN3r_oRo
O. Udeman
2015-11-20 15:16:13 UTC
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Plus wat er boven op zit:
http://www.zie.nl/video/bizar/Zo-ziet-een-overvolle-trein-in-India-eruit/p4ozdotfjl0o
Casper H.S. Dik
2015-11-20 15:21:08 UTC
Post by O. Udeman
http://www.zie.nl/video/bizar/Zo-ziet-een-overvolle-trein-in-India-eruit/p4ozdotfjl0o
Dat hebben we opgelost met bovenleiding :-)

Casper
O. Udeman
2015-11-20 15:30:11 UTC
Post by Casper H.S. Dik
Post by O. Udeman
http://www.zie.nl/video/bizar/Zo-ziet-een-overvolle-trein-in-India-eruit/p4ozdotfjl0o
Dat hebben we opgelost met bovenleiding :-)
Casper
Nooit geweten dat dat daarvoor was..