Wie heeft er wel eens een klacht ingediend bij het OV-Loket?
Lammen Gorthaur
2013-04-23 17:21:16 UTC
Ik heb een klacht over de OV-Chipkaart en dit is iets dat alleen door
een derde kan worden opgelost omdat NS en Arriva er niets aan willen
doen. Daarom wil ik een klacht indienen bij het OV-Loket maar dan wil
ik wel eerst even weten of dat wel nut heeft. Het schijnt de officiële
OV-ombudsman te zijn, maar of ze ook werkelijk enige macht hebben weet
ik dus niet.

Het gaat om het volgende: Sinds kort zou je bij overstappen van de ene
naar de andere treinvervoerder niet opnieuw basistarief hoeven te
betalen, net als in het stad- en streekvervoer. Ik heb dit afgelopen
zondag eens uitgeprobeerd en het werkte (natuurlijk) weer niet. Ik heb
Arriva Dalkorting Zuid-Holland, weermee je ook korting krijgt op de
spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen. Ik reisde van Dordrecht Stadspolders
(Arriva) via Dordrecht naar Rotterdam Blaak. Voor het NS-traject
Dordrecht-Blaak werd het volledige tarief gerekend, terwijl 9292.nl
aangaf dat er bij een overstap 87 cent minder berekend zou moeten
worden. Na bij zowel NS als Arriva geklaagd te hebben kreeg ik van
beide als antwoord dat dit niet heeft gewerkt omdat ik bij Arriva op
een abonnement heb gereisd en bij NS op saldo. Ik ben het hier niet
mee eens omdat ik bij beide vervoerders op saldo heb gereisd. Dat de
ene vervoerder daar korting op geeft en de andere niet zou er niet toe
moeten doen. Beide vervoerders willen er niets aan doen en daarom wil
ik dus een klacht indienen bij het OV-Loket.
iMark
2013-05-05 07:20:40 UTC
Post by Lammen Gorthaur
[...]
Ik denk dat je volkomen gelijk hebt. Gewoon een klacht indienen en
kijken wat er gebeurt. Het feit dat er in allerlei regio's verschillende
kortingen zijn, moet gewoon door NS gehonoreerd worden.