Tevreden
boebels
2017-07-18 18:20:02 UTC
Wie van jullie is tevreden over het OV in Nederland?
O. Udeman
2017-07-18 19:02:57 UTC
Post by boebels
Wie van jullie is tevreden over het OV in Nederland?
Ik zou geen traan laten als het per omgaande werd afgeschaft en er geen
gemeenschapsgeld meer in werd verbrand.

Er even van uitgaande dat je met OV het huidige reguliere trein- en
busvervoer bedoelt. Dat is namelijk brandhout, bestaande uit een en al
subsidie-slurpende bedrijven die handig van de huidige waan van
verplichte aanbestedingen misbruik maken om zo goedkoop mogelijk hun
diensten aan te bieden en daarvoor zo min mogelijk te leveren.
Jan van den Broek
2017-07-19 05:39:31 UTC
Post by O. Udeman
Post by boebels
[...]
Je wilt de filedruk dus verhogen.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
O. Udeman
2017-07-19 09:47:26 UTC
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
Post by boebels
[...]
Nee. Het uitgespaarde geld en de vrijkomende ruimte kunnen worden
ingezet voor verbetering en uitbreiding van wegen. Als men tevens de
nutteloze belemmeringen voor het wegverkeer, die tegenwoordig helaas in
de mode zijn, weghaalt, kan de filedruk zelfs aanzienlijk afnemen.
Jan van den Broek
2017-07-19 19:56:06 UTC
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
Post by boebels
[...]
Stel dat dat zo zou zijn, waar ik miujn twijfels over heb, denk je
dat die wegen zo 123 uigebreid en verbeterd zijn?
Post by O. Udeman
Als men tevens de
nutteloze belemmeringen voor het wegverkeer, die tegenwoordig helaas in
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zoals?
***@dds.nl
Piet
2017-07-20 16:58:50 UTC
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
nutteloze belemmeringen voor het wegverkeer
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zoals?
snelheidsbeperkingen, verkeersborden, verkeerslichgen, fietsers, enz.

-p
Jan van den Broek
2017-07-20 18:50:21 UTC
Post by Piet
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
nutteloze belemmeringen voor het wegverkeer
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zoals?
snelheidsbeperkingen, verkeersborden, verkeerslichgen, fietsers, enz.
Ho, stop, nu moest ik lachen, dat kan niet de bedoeling zijn.
Usenet is een serieuze zaak.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
O. Udeman
2017-07-20 23:10:52 UTC
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
Post by boebels
[...]
Ten onrechte.
Post by Jan van den Broek
denk je
dat die wegen zo 123 uigebreid en verbeterd zijn?
Waar een wil is is een weg. Letterlijk en figuurlijk.
Post by O. Udeman
de mode zijn, weghaalt, kan de filedruk zelfs aanzienlijk afnemen.
Ik doel hier op alle zinloze belemmeringen die alleen bedoeld zijn om de
doorstroming van het wegverkeer te belemmeren en dat ook doen. Dat zijn
nutteloze eenrichtsverkeerstraten, bloembakken op de rijbaan, paaltjes
midden in fietspaden, wegversmallingen en -afsluitingen,
verkeerscirculatiesystemen met segmentering, omleidingen, rotondes,
parkeerverboden, busbanen en -sluizen, etcetera, etcetera.
Let wel: ik zeg niet dat dit soort maatregelen niet op enige moment of
plek wel eens nut kunnen hebben, maar de meeste zijn alleen maar gepland
en aangelegd met negatieve connotatie en bedoeling en leiden tot
vertragingen, gevaar en files, hetgeen zowel economissch. als sociaal,
als milieutechnisch ongewenst en schadelijk is.
Jan van den Broek
2017-07-21 06:09:44 UTC
[Schnipp]
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Kennelijk ben jij een expert, maar hoe paaltjes midden op een fietspad, of
parkeerverboden tot files leiden is mij een raadsel.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
O. Udeman
Omdat beide tot meer autogebruik leiden.
Jan van den Broek
2017-07-22 19:47:34 UTC
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
[Schnipp]
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Juist omdat er een parkeerverbod is stapt iemand in de auto? Dan heb je het
niet over nutteloze belemmeringen, maar over sukkelige types.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
O. Udeman
2017-07-22 20:17:48 UTC
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
[Schnipp]
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Parkeerverboden en/of te weinig parkeergelegenheden (wat veelal met
elkaar samengaat) leiden tot omrijden om een parkeerplaats te zoeken,
dan wel het kiezen van verderaf gelegen bestemmingen waar die
beperkingen niet zijn. Daardoor worden meer kilometers geredden en op
andere wegen dan wanneer die maatregelen niet genomen zouden zijn.
Jan van den Broek
2017-07-27 05:51:13 UTC
[Schnipp]
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
[...]
Je probeert er een mooie draai aan te geven, maar je overtuigt mij niet.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
O. Udeman
Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg?!
Jan van den Broek
2017-07-31 18:14:46 UTC
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
[Schnipp]
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
[...]
Denk je nu echt dat die enkeling die door een parkeerverbod een rondje
extra rijdt substantieel bijdraagt aan de filedruk?

Maar, om op de vraag van de OP terug te komen, ik ga zo'n drie, vier keer
per jaar met de trein, op Zaterdag, met hooguit \'e\'en overstap, dat
bevalt mij best. En het scheelt in de ergernis over de grote hoeveelheid
mensen op de A4 en A12 die denken dat je, als je eenmaal een baan naar
links gegaan bent, je niet meer naar rechts terug mag.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
O. Udeman
2017-08-02 12:34:22 UTC
Post by Jan van den Broek
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
[Schnipp]
Post by O. Udeman
Post by Jan van den Broek
[...]
Al die enkelingen samen wel. Let wel dat het niet om één maatregel gaat,
maar om alles tezamen. Je wordt dus tot omrijden gedwongen door het
geheel van al de politieke verkeersmaatregelen die ik noemde.
Als ik zelf b.v. vanuit mijn wijk naar het centrum rijd moet ik daarvoor
noodgedwongen procentueel enorm omrijden. De afstand tot hartje stad is
langs de kortste weg vier kilometer. Met alle afsluitingen en
omleidingen is het echter twee tot drie keer langer. De lokale rondwegen
zijn overbelast, zeker in de spits. En dat wordt dus op deze manier
steeds erger. Deels tracht men het lokale verkeer ook via de snelwegen
om de stad te laten rijden. Dat maakt de omwegen en de ellende nog
groter. Zeker in de spits levert het niet op de snelweg horende lokaal
verkeer een substantiële extra bijdrage aan de files aldaar.
Op zaterdag is de kans op files niet zo groot..
Jan van den Broek
2017-08-03 19:17:07 UTC
[Schnipp]
Post by Jan van den Broek
Denk je nu echt dat die enkeling die door een parkeerverbod een rondje
extra rijdt substantieel bijdraagt aan de filedruk?
Al die enkelingen samen wel. Let wel dat het niet om ????maatregel gaat,
[...]
verkeer een substanti??e extra bijdrage aan de files aldaar.
Ik denk nog steeds dat je overdrijft, maar los daarvan, zou dat niet
op te lossen zijn met het investeren in OV?
Post by Jan van den Broek
[...]
Ja, maar dan nog hoor je zo veel mogelijk rechts te rijden, Zaterdag of
niet. (Maar het ging er om dat ik tevreden ben over het OV in de
situatie waarin ik het gebruik.)
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
O. Udeman
2017-08-03 23:11:37 UTC
Post by Jan van den Broek
[Schnipp]
Post by Jan van den Broek
[...]
De oplossing ligt in het stoppen met policor denken door de instanties
die wegen en wegconstructies aan (laten) leggen. Die moeten simpele
wijsheden hanteren, zoals b.v. de zeer basale die zegt dat de kortste
weg tussen twee punten een rechte lijn is. En ze moeten gewoon alles
weghalen dat nodeloos omleidt en nodeloos de doorstroming belemmert en
beperkt. Het effect van slechts een rijstrookje meer op een snelweg is
mooi te zien op de A28 tussen Utrecht en Hoevelaken, waar de files daar
merendeels zijn verdwenen sinds er een rijstrook is bijgekomen. Bij
Hoevelaken worden de rijbanen weer twee-strooks en precies daar begint
nog steeds dagelijks de file-ellende richting Zwolle.

Investeren in OV is sowieso druppel-op-gloeiende-plaat werk: het OV
voorziet immers slechts in 10% van de total vervoersbehoefte in ons
land. Daardoor blijft wat je ook doet met het OV per definitie rommelen
in de (zeer kleine) marge.
Post by Jan van den Broek
Post by Jan van den Broek
[...]
Ja, ik ben ook tevreden over het OV in de situatie dat ik het gebruik.
Dat is in mijn geval voor de laatste keer een treinreis naar Parijs
geweest die ik dertig jaar geleden heb gemaakt.
Rink
2017-10-06 01:25:05 UTC
Post by O. Udeman
Op zaterdag is de kans op files niet zo groot..
Wanneer heb jij voor het laatste op zaterdag in de auto gezeten op weg
ergens naar toe?
De meeste binnensteden en toegangswegen zijn verstopt.
Parkeergelegenheden zijn vol op zaterdag.
O. Udeman
2017-10-06 10:33:33 UTC
Post by Rink
Post by O. Udeman
[...]
Dat had ik zelf ook in dat zelfde bericht al gezegd. Het stukje tekst
dat je nu aanhaalt ging over files op snelwegen en meer in het bijzonder
de A4 en de A12.

boebels
2017-07-20 17:09:44 UTC
Post by O. Udeman
Post by boebels
[...]
En hoe komen de kindertjes dan op school?