Service van Arriva ?
boebels
2012-11-13 11:19:51 UTC
DvhN http://bit.ly/RR02qH

"GRONINGEN - Treinreizigers kunnen in veel plaatsen langs de regionale
spoorlijnen van Arriva in Groningen en Friesland hun OV-chipkaart niet
gebruiken "

En mogen ze nu dan echt gratis mee?
ben doedens
2012-11-13 11:27:49 UTC
Post by boebels
[...]
Ik denk het wel. Er staat verder:
[\]
Volgens Arriva gaan de stewards coulant om met reizigers die niet zijn
ingecheckt.
Reizigers die als gevolg van de storing niet kunnen uitchecken, kunnen geld
terugvragen via de website www.arriva.nl.

[/]
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens
T. Lootrek
Ik kan in mijn auto altijd probleemloos in- en uitchecken.. :-D
ben doedens
2012-11-13 11:36:53 UTC
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Hmmmmmm.... nog geen alcoholslot ? ;-)
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens
T. Lootrek
2012-11-13 11:43:08 UTC
Post by ben doedens
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Je kan zuipen wat je wilt, maar hij gaat echt alleen met een sleutel
open. ;-)
Johannes
2012-11-15 10:14:19 UTC
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Maar dát doe je in niet in Groningen of Friesland, maar 's-Hertogenbosch.
Daarvandaan namelijk vertrekt de autoslaaptrein.

De "landelijk ingevoerde" OV-chipkaart wordt overigens ook niet geaccepteerd
in de bus op de Friese Waddeneilanden. Waarom eigenlijk niet? En geldt de
OV-jaarkaart in chipvorm daar dan ook niet?
T. Lootrek
2012-11-15 10:38:39 UTC
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Verhip, bestaat die nog? Ik dacht dat die al jaren geleden was afgeschaft.
Post by Johannes
De "landelijk ingevoerde" OV-chipkaart wordt overigens ook niet
geaccepteerd in de bus op de Friese Waddeneilanden. Waarom eigenlijk
niet? En geldt de OV-jaarkaart in chipvorm daar dan ook niet?
Het meest krankjoreme vind ik dat je nooit automatisch je geld terug
krijgt als het systeem fouten maakt. Dat moet gebruikersvriendelijker
kunnen.
Johannes
2012-11-18 16:25:42 UTC
Post by T. Lootrek
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Nee hoor, die bestaat nog steeds. En is met grote regelmaat op het station
van 's-Hertogenbosch te zien.
Zie www.autoslaaptrein.nl.
kunnen.
Johannes
2012-11-18 16:32:29 UTC
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
En http://www.autoslaaptrein.nl/brochures/Brochure_AST_2013.pdf.
kunnen.
T. Lootrek
2012-11-18 17:11:03 UTC
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Hee, leuk, wist ik niet. Maar helaas wel erg beperkt in data en
bestemmingen. Volgens mij kon je vroeger ook naar Zuid Frankrijk (mijn
eigen voorkeur) maar dat zit helaas niet meer bij de bestemmingen.
kunnen.
ben doedens
2012-11-19 10:15:30 UTC
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Het is geen trein meer van de Nederlandse Spoorwegen, of NS Hi-Speed zoals
de internationale treinen(boeven)bende van NS tegenwoordig genoemd wordt.

De autoslaaptrein (en ook andere vakantietreinen) wordt geëxploiteerd door
EETC (Euro Express Treincharter b.v.)

http://www.eetc.nl/

Rijtuigen van EETC

http://www.martijnhaman.nl/eetc.htm

Het bedrijf heeft een aantal locomotieven van de voormalige NS serie 1200
(uit begin vijftiger jaren, gebouwd door Baldwin, Werkspoor en HEEMAF) welke
in de negentiger jaren van sloop waren gered door het
containervervoerbedrijf ACTS in bedrijf genomen. Zie foto's op:

https://www.google.nl/search?q=EETC&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=m1OpUM72Goiy0QXdrIDACA&ved=0CCsQsAQ&biw=1680&bih=945

Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Piet Beertema
2012-11-15 13:29:25 UTC
Post by Johannes
De "landelijk ingevoerde" OV-chipkaart wordt overigens ook
niet geaccepteerd in de bus op de Friese Waddeneilanden.
Waarom eigenlijk niet?
Zal wel met het eilandgebonden toeristisch vervoer te maken
hebben. Vandaar de 10-rittenkaarten en de nachtkaarten.

-p
T. Lootrek
2012-11-15 15:05:25 UTC
Post by Piet Beertema
Post by Johannes
[...]
Een klein Gallisch dorpje bleef dapper weerstand bieden aan de
overheersing...
ben doedens
2012-11-15 11:33:17 UTC
Post by Johannes
Post by T. Lootrek
Post by ben doedens
Post by boebels
[...]
Schijnt wat te maken te hebben met lokaal gesubsidieerd vervoer. Er wordt
naar een oplossing gezocht. 's Winters rijdt er vrijwel niks en 's zomers
puilen de bussen uit.
En voor de kleine buurtbussen schijnt er nog steeds geen goede apparatuur te
zijn. Zodat je op de buurtbus je OVC ook niet kunt gebruiken.
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens