Watjes die NS, zie hier hoe het wél moet
O. Udeman
2015-02-07 12:46:38 UTC
http://www.zie.nl/category/opmerkelijk/Canadese-trein-ploegt-door-diepe-sneeuw/ectzp67f7yon?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget-5477040947e94&utm_content=www.zie.nl
--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country
Johannes
2015-02-08 10:36:18 UTC
Post by O. Udeman
http://www.zie.nl/category/opmerkelijk/Canadese-trein-ploegt-door-diepe-sneeuw/ectzp67f7yon?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget-5477040947e94&utm_content=www.zie.nl
Fraaie beelden. Jew moet niet op hjet perron staan als deze sneeuwschuiver
voorbij komt denderen. Ik vraag mij af of de machinist nog wel iets ziet.
Dit kan natuurlijk alleen als er alleen maar losse sneeuw op de rails ligt
en er geen wissels zijn. En je geen ambitie hebt met Fyrasnelheden te
rijden.

Tegen vastzittende wissels zou het treinpersoneel kunnen optreden met
branders om de sneeuw en het ijs tussen de wissels te smelten (ook treinen
zelf zouden van een verwarmingselement kunnen worden voorzien). Maar dat mag
in Nederland tegenwoordig niet meer. Het railvervoer is in andere handen dan
het spoorwegnet. En het railvervoer blijft daar dus met zijn tengels van af.
En dus staan de treinen stil. Al schijnt de grote treinstoring van vorige
weeg een andere oorzaak te hebben.

Nog zo'n leuk sneeuwploegfilmpje (met een iets kleinere trein):
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Trein-ploegt-zich-door-meters-sneeuw/m1fze33ftll4.
Opmerkelijk hoe schoon de rails zijn nadat de trein voorbij is geraasd.
Daarvoor lag er nog een meter sneeuw op!
Koos van den Hout
2015-02-23 15:31:13 UTC
Post by O. Udeman
http://www.zie.nl/category/opmerkelijk/Canadese-trein-ploegt-door-diepe-sneeuw/ectzp67f7yon
Ook al eens op andere plekken gezien en nu valt het me ineens op dat voor
een deel van de video het zichtbaar is dat de ramen van de locomotief volledig
onder een dikke laag sneeuw zitten. Ik ben benieuwd hoe er nog zicht naar
voren zou zijn.

Als je niks te doen hebt moet je ook eens het aantal wagons tellen en de
lengte van de trein schatten.

Koos
--
Camp Wireless, the site about wireless Internet | Koos van den Hout
access at campsites http://www.camp-wireless.org/ | http://idefix.net/
PGP keyid DSS/1024 0xF0D7C263 | IPv6 enabled!
O. Udeman
2015-02-23 17:20:55 UTC
Post by Koos van den Hout
Post by O. Udeman
[...]
Gaat niet lukken omdat het eerste deel van de passage de camara volkomen
dicht zit met sneeuw, pas later veegt iemand er iets van af en ga je pas
iets van de trein zien.