valleilijn?
2013-06-18 15:27:30 UTC
Wat is precies de valleilijn tussen ede-wageningen en ede centrum?
Valt dat onder een andere aanbieder dan ns? Welke dan?
Moet je dan bij een overgang naar die andere aanbieder uitchecken en
weer inchecken op het station van ede-wageningen?
Johannes
2013-06-18 22:10:53 UTC
Post by J
Wat is precies de valleilijn tussen ede-wageningen en ede centrum?
De Valleilein is de spoorlijn van Amersfoort via - onder meer - Barneveltd
Lunteren en Ede-Centrum naar Ede-Wageningen. Of in de andere richting
uiteraard.
Post by J
Valt dat onder een andere aanbieder dan ns? Welke dan?
Ja, een andere vervoersaanbioeder dan de NS. De vervoersaanbieder op de
Valleilijn is Syntus.
Post by J
Moet je dan bij een overgang naar die andere aanbieder uitchecken en
weer inchecken op het station van ede-wageningen?
Met een ov-chipkaart: altijd opnieuw uit- en inchecken bij overstap op een
andere vervoersaanbieder, waar dan ook.
Met een papieren treinkaartje/vervoerbewijs: niet opnieuw in- en uitchecken
bij welke overstap dan ook.
Rink
2013-06-18 22:41:02 UTC
"Johannes" schreef ...
Post by J
Valt dat onder een andere aanbieder dan ns? Welke dan?
Ja, een andere vervoersaanbioeder dan de NS. De vervoersaanbieder op de
Valleilijn is Syntus.
Trein tussen Amersfoort en Ede = Connexxion
Bus tussen Ede en Wageningen = Syntus

Zie
http://www.valleilijn.nl/index.php?pid=10
en
http://www.valleilijn.nl/index.php?pid=14

Rink
Johannes
2013-06-19 07:08:01 UTC
Post by Rink
"Johannes" schreef ...
Post by J
[...]
Dank voor ede correctie. Ik had die website ook geraadpleegd, zag "Syntus"
onderaan staan en keek toen niet verder meer.
Maar hoe dan ook: geen NS.

De Valleitrein rijdt overigens tussen de stations Amersfoort (Centrum) en
Ede-Wageningen . Dus rijdt de trein vanuit Amnersfoort gezien iets verder
door dan Ede-Centrum. En uiteraard "vice versa heen en weer", zoals Drs. P
het - dubbelop - zou zeggen.
De bedoelde buslijn verbindt het station Ede-Wageningen (aan de spoorlijn
Arnhem-Utrecht) met de woonplaats Wageningen.
Rink
2013-06-19 13:57:32 UTC
"Johannes" schreef ...
"Rink" schreef ...
Post by Rink
"Johannes" schreef ...
Post by J
[...]
Hallo Johannes,
Ik wist tot gisteren niet dat er ook een bus bij de definitie van
"Valleilijn" hoorde, ik dacht dat het alleen de trein Amersfoort -
Ede-Wageningen was.
Weer iets geleerd :-)

Rink
Johannes
2013-06-20 07:57:20 UTC
Post by Rink
"Johannes" schreef ...
"Rink" schreef ...
Post by Rink
"Johannes" schreef ...
Post by J
[...]
Dat was voor mij ook nieuw. Maar ik las het op de website.
"Valleilijn", slaat dus kennelijk niet alleen op de spoorlijn, maar op een
geheel traject, waravan ook een busverbinding deel uitmaakt.
2013-06-25 15:01:27 UTC
On Wed, 19 Jun 2013 00:10:53 +0200, "Johannes"
Post by Johannes
Met een ov-chipkaart: altijd opnieuw uit- en inchecken bij overstap op een
andere vervoersaanbieder, waar dan ook.
Moet dat nog steeds dan?
Kunnen ze het niet makkelijker maken door dat af te schaffen?
Koos van Wouw
2013-06-25 15:28:23 UTC
Post by Johannes
Met een ov-chipkaart: altijd opnieuw uit- en inchecken bij overstap op een
andere vervoersaanbieder, waar dan ook.
Moet dat nog steeds dan?
Kunnen ze het niet makkelijker maken door dat af te schaffen?
Politici die erkennen dat ze een miskleun hebben gedaan: zeldzamer dan een
zeebeving in zwitserland.
Casper H.S. Dik
2013-06-25 15:30:18 UTC
Post by Johannes
Met een ov-chipkaart: altijd opnieuw uit- en inchecken bij overstap op een
andere vervoersaanbieder, waar dan ook.
Moet dat nog steeds dan?
Kunnen ze het niet makkelijker maken door dat af te schaffen?
Sterkern nog, als je van de ene tram op de andere overstapt moet
je ook uit- en inchecken.

Casper
2013-06-26 14:31:08 UTC
On 25 Jun 2013 15:30:18 GMT, Casper H.S. Dik
Post by Casper H.S. Dik
Sterkern nog, als je van de ene tram op de andere overstapt moet
je ook uit- en inchecken.
Dat is ook waar.
Bij de bus toch ook nietwaar?
Bij de ns in ieder geval niet als ik het goed heb.
ben doedens
2013-06-26 15:26:10 UTC
Post by Casper H.S. Dik
[...]
Nee, maar bij het reizen op een kaartje mag je je reis onbeperkt
onderbreken. Bij reizen op een OV Chipkaart zijn daar grenzen aan gesteld.
Je moet binnen een bepaalde tijd uit- en weer inchecken. Blijf je te lang
weg, dan begin je bij het inchecken met een nieuwe reis met een nieuw
opstaptarief. En een samenstel van korte reizen over een lange afstand met
onderbrekingen die langer zijn dan toegestaan is veel duurder dan een reis
over dezelfde lange afstand op een kaartje waarbij je met de eerste trein
kunt vertrekken en met de laatste aankomen en onderweg zoveel en zo lang
mogelijk onderbreken.
--
Met Vriendelijke Groeten,
Ben Doedens
Rink
2013-06-26 19:45:37 UTC
"ben doedens" schreef ...
"J" schreef ...
Post by J
Post by Casper H.S. Dik
[...]
De OV Chipkaart is dan ook niet ingevoerd voor de reizigers, maar voor de
aandeelhouders.
De reizigers zijn het lijdend voorwerp
Rink
Piet Beertema
2013-06-25 16:21:33 UTC
Post by J
Post by Johannes
Met een ov-chipkaart: altijd opnieuw uit- en inchecken bij
overstap op een andere vervoersaanbieder, waar dan ook.
Kunnen ze het niet makkelijker maken door dat af te schaffen?
Je moet ook in het ene vervoermiddel uitstappen en vervolgens
bij het andere instappen. Kunnen ze dat niet makkelijker maken
door dat af te schaffen?

-p
Koos van Wouw
Daarvoor heeft men reeds heel lang geleden de auto uitgevonden.
Piet Beertema
2013-06-26 06:20:34 UTC
Post by Koos van Wouw
Post by Piet Beertema
Post by J
Post by Johannes
[...]
Het wil mij voorkomen dat "de auto" geen openbaar vervoer is.

-p
Koos van Wouw
O nee? How about taxi's?
Piet Beertema
2013-06-26 14:39:00 UTC
Post by Koos van Wouw
Post by Piet Beertema
Het wil mij voorkomen dat "de auto" geen openbaar vervoer is.
O nee? How about taxi's?
"de auto" omvat veel meer dan alleen maar taxi's.

-p
Jan van Arcen
2013-06-26 20:32:15 UTC
Post by Piet Beertema
Post by Koos van Wouw
Post by Piet Beertema
Het wil mij voorkomen dat "de auto" geen openbaar vervoer is.
O nee? How about taxi's?
"de auto" omvat veel meer dan alleen maar taxi's.
Vervoer omvat meer dan alleen maar openbaar vervoer. Sterker nog: qua omvang
valt het openbaar vervoer in het niet bij het particulier vervoer.