Het sluiten van de poortjes.
Smaug the Great
2015-04-20 13:52:48 UTC
Afgelopen zaterdag was ik op het (nieuwe) station Delft waar de OV-chipkaart poortjes al gesloten zijn, en heb daar (rond het middaguur) eens even een tijdje de passagiersstroom geobserveerd. Om de haverklap hoorde ik 3 piepjes van iemand die, om wat voor reden dan ook, niet kon in- of uitchecken. Maar het allerergste was iemand (met een zwaar Noordnederlands accent) die een e-ticket had en niet wist hoe hij door de poortjes moest (dit schijnt op het ticket te staan). Zelfs toen iemand had uitgelegd dat hij het vierkantje met blokjes (QR-code) tegen het verlichte raampje van het poortje moest houden lukte het nog steeds niet, en hij werd, onder het constant roepen van 'ik wil d'r uut', steeds zenuwachtiger. Op een gegeven moment wist hij mee te sneaken met een andere reiziger die het wel lukte om het (brede) poortje te openen.

ik denk dat dit nog een groot probleem gaat worden als straks overal de poortjes gesloten zijn. Naar mijn mening heeft NS, en úberhaupt de bedenker van de OV-chipkaart, te weing rekening gehouden met het feit dat de gemiddelde OV-reiziger een IQ heeft dat kleiner is dan zijn schoenmaat.
O. Udeman
2015-04-20 14:07:59 UTC
Post by Smaug the Great
[...]
Niet de gemiddelde reiziger maar de bedenker van deze krankzinnigheid.
--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country
Rudolpho
2015-04-20 14:27:46 UTC
Post by Smaug the Great
[...]
Als uw stelling waar is, dat is mijn schoenmaat 126 :-)
--
Rudolpho
Carpe diem
Smaug the Great
2015-04-22 13:03:28 UTC
Post by Smaug the Great
[...]
De mijne ook, dat is het hem nou juist. Ik heb zeer weinig problemen met de chipkaart, maar als je ziet hoe sommige mensen staan te klungelen vraag je je af en toe wel eens af: Wat is er nou zo moeilijk aan een pasje tegen een apparaat houden?